SOCIALE MEDIER

Facebook er verdens største sociale medie, og dette gør sig også gældende i Danmark, hvor ca. 3,7 mio. mennesker har en Facebook-profil. På baggrund af at så mange mennesker over hele verden bruger Facebook, er Facebook et yderst potentielt og lukrativt medie at annoncere på.

Ved sammenligning af online kanaler, som udbyder en annonceringsplatform, er Facebook en af de billigste, men samtidig også en af de mest effektive kanaler. Du kan som annoncør nå ud til en stor del af din målgruppe, selv med ganske lave budgetter sammenlignet med alternative kanaler.

Comfort zone
Fuldend din markedsføring ved at blive eksponeret for din målgruppe i sin “comfort zone”. Når folk er på Facebook eller Instagram er de i mindre grad ud på at finde et produkt eller viden, men er der for at holde trit med deres relationer og blive underholdt. Med opslag der minder om andre opslag på deres tidslinje, kan I kommunikere til jeres målgruppe hvor de er.

 

3 gode grunde til at vælge Facebook annoncering

  • Ram målgruppen ved at eksponere din målgruppe via segmenteret målretning
  • Få flere henvendelser gennem højere kendskab og aktivitet
  • Få mulighed for at vise dine produkter i videoformat

Push-Marketing

Facebook er generelt et push medie, hvilket vil sige, at man skubber sine annoncer ud til målgruppen, og så vidt muligt prøver at udlede en reaktion i form af klik, kommentarer, likes eller hvad du ønsker at målrette dine annoncer efter. Det kan derfor også meget hurtigt blive irrelevant annoncering, hvis ikke målretningen er sat korrekt op, testet og evalueret.

  • Datadrevet tilgang til annoncering
  • Få direkte adgang til din målgruppe
  • Kan benyttes til både B2B og B2C (Selv din chef har Facebook)

Set i forhold til Facebook-annoncering, kan du sagtens annoncere selv, men uden den fornødne erfaring og viden, vil dine annoncer hurtigt kunne gå hen og blive en dårlig forretning.

Facebook kræver dedikation og en proaktiv tilgang, hvis man som annoncør, skal kunne få maksimalt ud af sine annonceringskroner.

Opskriften til en succesfuld Facebook-oplevelse ligger nemlig ikke i selve opsætning, men i forståelsen af, hvordan Facebook fungerer, og de talrige kombinationer og muligheder som er tilgængelige.

Remarketing

Remarketing er af den type annoncer, som kun bliver synlige, hvis brugeren har udført en handling, som eksempelvis at have interageret med din Facebook-side eller har besøgt din hjemmeside. Denne type annonce er grundlæggende set den mest relevante type annoncering, da den eksponerede allerede har vist interesse for din virksomhed.

  • Højeste konverteringsprocent af alle annoncetyper og formater
  • Forbliv ‘top of mind’ hos dine potentielle kunder
  • Forøg synligheden samt genkenligheden

 

Vi er et dedikeret og datadrevet marketingbureau, som er ved din side hele vejen. Vi er specialiseret i stort set alt inden for online marketing, og det betyder at du trygt kan overlade opgaven til vores hænder, da du med garanti vil kunne mærke forskellen. Vi har specialister inden for ethvert område, og det betyder, at du altid kan forvente den nyeste viden og tiltag.

 

Denne hjemmeside bruger cookies. Ved at fortsætte med at bruge denne hjemmeside, vil du acceptere vores brug af cookies.