SEO
Vi har en høj ekspertise indenfor søgemaskine optimering
Dengang man søgte efter virksomheder på de gule sider, bestod søgemaskine optimering af kreative tiltag, såsom at have sin virksomhed til at starte med A indenfor sin branche.
Idag er det heldigvis lidt mere sofistikeret. Da langt størstedelen af alle online køb starter med søgning på Google, ved vi lidt mere om hvad potentielle kunder søger efter. Faktisk kan man finde ud af helt præcist hvor mange søger efter et ord i forhold til et andet ord. Hvis man er tømrer i København, kan man finde ud af hvor mange søgte efter en tømrer i København. Man kan også finde ud af hvem der dukker op når man skriver tømrer i København. Og hvis man er en dygtig seo mand, kan man lave en strategi for hvordan man sørger for at netop jeres virksomhed dukker op på side 1 foran de andre. Det er målet med SEO.
Søgemaskineoptimering, som “SEO” betyder, indebærer målrettet optimering af din hjemmeside eller webshop med henblik på at opnå en høj placering på de forskellige online søgemaskiner. Her taler vi hovedsaligt om Google – da Googles søgemaskine er langt den mest anvendte, og bliver brugt til ca. 90% af alle online søgninger. Hvis udført korrekt, kan SEO vende enhver lav-vækstende hjemmeside eller webshop til en højt traffikeret online platform med mange daglige besøgende.
I en meget konkurrencestærk online verden, er det absolut nødvendigt, at din hjemmeside eller webshop er søgemaskineoptimeret. God SEO vil ofte være forskellen på om din side får tilstrækkelig trafik – især når den altid konkurrer med andre hjemmesider om den samme høje placering på Googles søgeindeks.
Hvorfor bør man vælge SEO?
Bedre synlighed = flere henvendelser = flere kunder
I Danmark alene foretages der flere millioner søgninger på Google hver eneste dag. Google er kort sagt blevet verdens største informations- og markedsføringportal.
Med tiden er Google blevet så god til at servere relevante resultater for brugerne, at de fleste finder et tilfredsstillende resultat på side 1.
Mindre end 10% af alle søgende klikker videre til side 2. Det betyder derfor, at hvis du ikke ligger på side 1, går du glip af over 90% af alle søgninger som kunne have konverteret til et salg. Det samme gælder hjemmesider med events eller andre informationer – bedre synlighed betyder simpelthen flere henvendelser, flere kunder, og flere salg.
Kom til tops med SEO
Vi løfter dig fra online usynlig til toppen af verdens største søgemaskine
For at SEO skal være effektivt og holdbart, er det nødvendigt at tilpasse både indhold og den underliggende kode til Googles søgemaskine-algoritme. Dette kræver en kreativ og struktureret tilgang til selve udviklingsprocessen, samt stor indsigt i hvordan Google vuderer relevansen på forskellige sider.
Det er selvfølgelig en tæt holdt hemmelighed præcis, hvordan Google vurderer og rangerer de mange millioner af hjemmesider, der ligger på nettet – men en kreativ og erfaren SEO-ekspert kan optimere stort set alle hjemmesider til en top 10 placering.
Derfor kan SEO være et godt valg
Bedre placering på Google
Med god SEO, både on og off-page, vil din hjemmeside kunne forbedre sin placering på Google.
Flere henvendelser
Undersøgelser viser, at de færeste klikker videre fra side 1 på Google. Derfor vil en bedre placering, give flere henvendelser.
Godt for Google Ads
Hvis du også har valgt at køre en Adwordskampagne sideløbende, vil god SEO, faktisk være med til at give dig en lavere klikpris.
SEO eller Google Ads?
I dag vælger mange at benytte AdWords, og det er der også god grund til – et beskedent AdWords-budget kan nemlig skyde enhver hjemmeside til toppen af Googles søgeresultater. Man betaler nemlig en klik-pris for hver besøgende, der finder ind til siden via AdWordsannoncen. Fordelen er at man lynhurtigt kan skaffe trafik og henvendelser til sin side ved at betale sig til det. Mange virksomheder benytter allerede AdWords, og undervurderer derfor værdien af korrekt søgemaskineoptimering.
Den gode nyhed er at SEO faktisk forstærker effektiviteten af din AdWordskampagne ved at gøre din side mere organisk relevant for Google. Da din klik-pris på AdWords er udregnet ud fra en relevansscore, vil en højere relevans betyde en lavere pris per klik på din AdWords. SEO og AdWords komplimenter og forstærker derfor hinanden som den mest effektive kombination af online markedsføring.
Har du spørgsmål til SEO?
Det kan være svært at navigere og vurdere dine muligheder for online markedsføring – derfor vælger de fleste at benytte et webbureau som kan give dedikeret rådgivning omkring den bedste løsning for dig og dit specifikke marked.
Korrekt SEO er lig med mere synlighed, som er lig med mere trafik og flere henvendelser.
- Bedre placering på Google
- Øget trafik
- Mange flere “organiske” henvendelser
- Langsigtet løsning – synlighed i lang tid fremover
- Ingen “klik-pris”
- Forhøjet relevansscore + billigere AdWords
Vi står altid til rådighed – book et møde med os i dag, så finder vi den optimale løsning til dig!